viernes, agosto 14, 2009

Perdere'l norte

Guei la Xana nun dá créditu. Nel "Diario de León" d'Agostu y 12, hai un reportax robráu pur Miliu Gancedo que nun tien esperdiciu. El título ye'l darreú:

Una «Llionpedia» no tan completa
Critican el sectarismo y escaso rigor de la enciclopedia on line en leonés

y pué lleese enteiru na sigiente lligazón asina cumu al final d'esti artículu, purque vistu lu vistu, si esapaeciera'l reportax, esti artículu quedaría rencu:

http://www.diariodeleon.es/noticias/noticia.asp?pkid=470814

Entamarei pur dicire que la Llionpedia, cumu'l restu las Wikipedias, ye una enciclopedia llibre, feicha pur voluntarios qu'emplegan el sóu tiempu llibre y las suas conocencias pulu que, pur definición, NUN PUÉ TARE COMPLETA.

Amas d'eillu, pa escribire na Llionpedia ye precisu algamare dúas conocencias, la llínguística (tá escrita en llïonés) y la propia conocencia hestórica, artística, xiográfica, etc., lu que faz más difícil completala.

Peru lu que na mía opinión nun ye de recibu ye'l segundu titular: "Critican", ensin suxetu dengunu, amuesa opiniones anónimas, un nulu trabayu d'investigación y una posición suxetiva y cuasi seutaria. Un reporteru profesional nun pué, y sobru tóu nun debe, sere xuez y parte. .

De tolas maneiras, Miliu, cun tolos problemas que tenemos na nuesa tierra, cun tantas inesautitudes, mentiras y ocultaciones sobru'l Reinu de Llión, los llïoneses, la llingua, la cultura y la identidá llïonesa,"tirare escontra los nuesos" ye, cumu digu nel títulu, PERDERE'L NORTE" pulu que nun quieru finare esti artículu ensin date un conseyin "de gratis". En vuelta de denunciare la falta d'artículos na Llionpedia, ensin dulbia dala sedría mueitu más profesional rexistrase y collaborare n'eilla. Tamién puedes gueyare tolos erros qu'hai nas páxinas d'Internet. Pa entamare pués lleere dalgunas biografías los nuesos reis na páxina "Biografias y Vidas" na sigiente lligazón:

http://www.biografiasyvidas.com/

Denunciare toas esas barbaridaes sedría más útil pa Llión y los llïoneses ¿nun creyes?

REPORTAJE | E. GANCEDO

Una «Llionpedia» no tan completa

Critican el sectarismo y escaso rigor de la enciclopedia on line en leonés


12/08/2009
A pesar de que en las últimas semanas diferentes medios se han hecho notable eco de la existencia de la llamada Llionpedia -”una enciclopedia on line tipo wikipedia, puesta en marcha por la Concejalía de Nuevas Tecnologías del Ayuntamiento de León-”, una lectura atenta de algunas de sus entradas refleja el hecho de que esta iniciativa virtual, en ocasiones y hasta el momento, se acerca más a una herramienta al servicio del poder que a una voluntad real de servicio al ciudadano.
Y esto lo prueba el hecho de que, siendo una enciclopedia en teoría al servicio del leonés y de lo leonés, deberían figurar, en primer término, las personalidades y asociaciones significadas en la defensa, estudio lingüístico o publicación de obras en la lengua romance patrimonial de León. Hay que tener en cuenta que éstas no constituyen un número inabarcable, sino que su reunión en un compendio de este tipo sería perfectamente posible; por eso, la ausencia de algunas de ellas resulta verdaderamente llamativa.
Y así, nombres señeros de la literatura en leonés no cuentan aún con entrada propia, caso de Roberto González-Quevedo, de Palacios del Sil, el autor más prolífico en lengua autóctona, en este caso en la variante noroccidental; o de Xosepe Vega, no sólo reactivador literario de la variedad cabreiresa-maragata sino también creador de la primera editorial específica para obras escritas en leonés. También están ausentes la asociación zamorana Furmientu, que defiende los derechos lingüísticos de los hablantes de leonés de aquella provincia; o nombres ya clásicos de nuestra filología como Guzmán Álvarez, Fritz Krüger, Vasconcellos o Janick Le Men, autora de la primera gran recopilación del léxico leonés. Asimismo, brillan por su ausencia noticias recientes como la histórica traducción de El Principito al cabreirés (El Prencipicu). En cambio, no falta una entrada dedicada al concejal del área o a las actividades que desarrolla la Concejalía.
En blogs y foros de internet se ha criticado o cuestionado, además, varias de las afirmaciones incluidas, tanto históricas («el Reinu de Llión fou un reinu creyáu nel añu 910 cumu estáu soberanu independiente», en la que parece que el reino de León nace de la nada), como lingüísticas (a La Bañeza se le llama, erróneamente, «Coyanza», se dice que la lengua propia de la ciudad de Salamanca es el leonés...), etc.
En fin, un buen proyecto pero que, pese a sus «5.000 artículos publicados en un mes», como proclamaba la propia Concejalía, adolece por el momento del necesario rigor científico, imprescindible a la hora de abordar un asunto tan complejo, delicado y poco divulgado como es el patrimonio lingüístico de León.

4 comentarios:

Anónimo dijo...

L'artículu de Gancedo ye senciellamente vergoñosu, va bien de tiempu que la seición de cultura del Diario ye más un foru de spam pa las frikadas de la sua astur-tribu qu'outra cousa.

Bona entrada Xana, norabona!

Anónimo dijo...

Miliu Gancéu tendría que deprender a ser un pelín más llïonés, de los d´este lláu nun de los asturianistas, que pa colmu, son de Llión, y nun tirare piedras escontra´l nuesu teyáu. Menos predicar y más dar trigu, mocín.

Anónimo dijo...

Me parece vergonzoso el artículo que hace Emilio Gancedo contra la lengua leonesa y contra una Enciclopedia LIBRE. Si realmente tuviera interés en la lengua leonesa, colaboraría con ella y mejorararía lo que tuviera que mejorar, pero parece una rabieta porque sus colegas no figuran. SE LE HA VISTO EL PLUMERO a Emilio Gancedo, al que sólo le interesa promocionar a sus amigos para que vendan alguno de sus fracasados libros que no compra nadie. Muy bie Xana por denunciar estas actitudes contra León de quienes se visten de leoneses para darnos caña. Otro Martín Villa y van unos cuantos, y a los que saben la lengua leones, animarles a que colaboren con la Llionpedia. Yo ya la tengo de portada www.llionpedia.eu.

Ricardo Chao Prieto dijo...

Y por qué no habláis de los artículos que han sido censurados por no responder a la ideología política de los creadores/directores de la Llionpedia? Eso no es "vergoñoso", verdad? Sí, me parece que hay mucha gente que ha perdido el norte.

Pregón del I Encuentro de Cultura Tradicional "Valle de Gordón"

La Pola de Gordón, 14 de mayo de 2022 Buenas tardes: Es para mí un gran honor pregonar este I Encuentro de Cultura Tradicional “Valle de...