lunes, octubre 01, 2012

Santu Fruela, Xuntas Vicinales y LLIBERTÁ

Ayeri, Setiembre y 30, domingu enantias d'Outubre y 5, cellébrase na ciudá de Llión la fiesta Santu Fruela y, cumu tolos annos tuvimos el tradicional Desfile Pendones Llïoneses.

Cumu esti annu el goviernu hespannol tá tratandu de facer esapaecere las Xuntas Vicinales, heredeiras de los nuesos Conceyos y propietarias, nel nome los vicinos, de numberosos tarrenos comunales, la Xunta Vicinal de Carrizal (pueblu del Ayuntamientu de Valderrueda) fizu una pancarta reivindicativa que tratóu de paseyare pul centru la ciudá de Llión ente los pendones que representan los nuesos ancestrales conceyos. Lu que sucediera tá nidiamente desplicau na Nota que vos alxuntu tres las semeyas y creigu que nun hai necesidá d'annedire nada más.

Solu fágume una entruga ¿l'Asociación de Pendones Reinu de Llión tá d'alcuerdu cuna supresion las Xuntas Vicinales ou piensa facere dalgún xestu pa defendelas? Camientu qu'ensín Xuntas Vicinales el futuru los Pendones sedrá mueitu pior que'l presente y esu pur nun falare de la recuperación los pendones qu'untavía nun tán recuperaos. ¿Suvencionarán los Ayuntamientos la recuperación los pendones, mientas nun pueden pagare las suas deudas cunos proveedores?

Y esu ensín esqueicere l'ataque escontra la llibertá d'espresión que supón el feichu d'obligar a retirar una pancarta. Braeiramente, lu que paez ye que tamos diendu pul camín la represión, cun pasu firme y ensín disvianos, dreichos p'hacia l'abismu!!!


La pancarta fuera del Desfile

La policía identificando a los portadores de la pancarta


LA PANCARTA EN DEFENSA DE LAS JUNTAS VECINALES EXPULSADA DEL DESFILE DE PENDONES DE SAN FROILÁN

León, 30 de septiembre de 2012

El Acto parecía adecuado para manifestar la opinión en contra de la supresión de las juntas vecinales, una decisión del Gobierno de España con la que no están de acuerdo la mayoría de los leoneses ni los partidos políticos que, incluso, el pasado 26 de septiembre (hace cuatro días) consensuaron en la Diputación Provincial una moción en defensa de la juntas vecinales leonesas. Por eso, la Plataforma Omañesa en Defensa de las Entidades Locales consideró que esta gran concentración de enseñas concejiles era el sitio ideal para manifestar su oposición.

Una pancarta de mediano tamaño que se introdujo en el desfile constituía el elemento de protesta. Su lema era: “RAJOY, estos son nuestros pendones, no nos toques los cojones”, la firmaba la Junta Vecinal de Carrizal. Sin embargo, alcanzada la Plaza de Santo Domingo, la pancarta y sus dos portadores fueron invitados por un miembro de la Organización a abandonar la marcha, al tiempo que llamaba a la Policía. Y tuvieron que salir, pacíficamente, sin un solo ruido. Pancarta y portadores se situaron tras el público que contemplaba el desfile, pero, al parecer, tampoco esta actitud resultaba del agrado de alguien –desde luego, no era el público, que leía y comentaba con agrado el manifiesto- que posiblemente tampoco lo esté con el acuerdo de la Diputación. Como en tiempos pretéritos, una patrulla de la Policía Local (en algunos momentos fueron dos) solicitó la identificación de los portadores, de una acompañante y de quien esto suscribe por hacer fotos.

La actuación policial concluyó con la recomendación (léase prohibición) de que la pancarta no remontara la calle Ancha, “por hallarse repleta de gente”, invitando a que lo hiciera por las calles traseras.

Hechos como éste sólo ocurren en una provincia dócil y bien intencionada a la que siempre se esquilmó y que, ahora, le están viniendo todas juntas.

David Gustavo López (Texto y fotos)

2 comentarios:

Anónimo dijo...

LA JUNTA VECINAL DE CARRIZAL QUE FIRMABA LA PANCARTA, NO PERTENECE A LA COMARCA DE OMAÑA.
ESTA JUNTA VECINAL PERTENECE AL AYUNTAMIENTO DE VALDERRUEDA (LEÓN.

Xana dijo...

Nidiamente d'alcuerdu Anónimu Collaciu, ya tá correxíu, nun séi onde tinía la tiesta cuandu lu escribiera. Milenta mil perdones y mueitas gracias pula correición.