sábado, mayo 28, 2011

La "relixón" del lladriellu ou las cuntas la lleiteira

Deixuvos un vídiu copiau de la páxina de FB "Estado de malestar León". Creigu que ye una mui bona desplicación de lu que tá pasandu nesti "país de pandereita" anque tengu de facere una salvedá. Quiciabesmente l'autor del vídiu ye un de tantos xóvenes, indinaos cun razón, que nun tien memoria sobru lu sucedíu nos annos ochenta'l pasau sieglu pulu que la desplicación nun tá completa.

Yé verdá que la Llei del Suelu y la Reforma Llaboral tienen mueitu que vere cul esfarrapamientu la economía peru la economía'l lladriellu escomencipiú mueitos annos enantias.

Nel annu ochenta, en Donostia-San Sebastian (pa quien nun lu sepa ésti ye'l nome uficial la capital gipuzkuana) podía mercase un aparatamentu d'ente setenta y noventa metros costruídos pur un preciu d'ente 3.200.000 y cuatru millones de pesetas.

Los precios los pisos estuvun "ensín subire" alreol de cuatru/cincu annos mientas las ventas taban paradas y de sópitu entamaron subire cuasi d'un día pa outru un 50% y llueu, día a día sigiorun cunas subidas. La rïalidá ye que nos primeiros annos 90, pa mercare esos mismos apartamentos había de pagare ente 18.500.000 y 22.000.000 millones de pesetas, ye dicire qu'en pouquín más de diez annos, los pisos en San Sebastian costaban alreol de 5,5 vueltas el sou preciu anicial.

Y guei, venti annos dimpués y pesia la crisis y al tiempu trascurríu, esos mesmos pisos pueden costare ente 60 y 80 millones de pesetas ye dicire tres y meya vueltas más que van venti annos y venti vueltas más que van trenta annos.

Asina que cumu podedes gueyare la "burbuxa" nun ye dalgu que viene de los tiempos d'Aznar sinon de mueitu enantias. La "relixón" del lladriellu entamóu nos tiempos de Suárez, sigióu nos tiempos de Felipe, continuóu nos tiempos d'Aznar y espannóu nos tiempos de Zapatero.

Cun esta salvedá'l vidiu face un mui bon analís de la cabeira hestoria la merca viviendas nel nuesu país y lu qu'asocede cuandu en vuelta d'autuare "cuna dilixencia d'un bon pai de familia" cumu nos adeprendían va tiempu cuandu estudiábamos dreichu, s'autúa ensín sen dalu, faciendu las cuntas la lleiteira y ensín gueyare los cantos que van facenos "beisare'l suelu".

3 comentarios:

Paco10 dijo...

Efectivamente la Religión o el culto o como queramos llamarlo, al ladrillo, es antiguo si, pero mucho más en los últimos 20 años, donde no se han parado ni se han detenido a pensar en lo que estaban generando, ni en el medio ambiente ni en la economia. Cuando se decía desde algún organismo Económico Internacional, que en España habia una "Burbuja económica" como consecuencia de una mala planificación urbanística, miraban para otro lado y a seguir chupando del bote. Porque desgraciadamente y como tú relatas, los necesitados de una vivienda no han salido beneficiados, pero sí todos los que estaban en ese tinglado.
Un saludo

Paco10 dijo...

Una humilde recomendación. Sería bueno que incluyeses un traductor en el blog. Hace unos días entré en uno en catalán que lo tenía y la verdad que resulta muy útil.
Solamente es una simple opinión

XanaLlión dijo...

Estoy de acuerdo contigo en lo que se refiere al traductor, el problema es que no conozco ningún traductor en línea de leonés, por lo menos la última vez que lo busqué no encontré ninguno, pero volveré a buscar y si lo encuentro ¡está hecho!

Pregón del I Encuentro de Cultura Tradicional "Valle de Gordón"

La Pola de Gordón, 14 de mayo de 2022 Buenas tardes: Es para mí un gran honor pregonar este I Encuentro de Cultura Tradicional “Valle de...