lunes, noviembre 29, 2010

Diecinueve siglos: A León

Esti ye un piquinnin homenax de la Xana a D. Máximo Cayón Waldaliso, cronista oficial de la ciudá de Llión qu'escribiera esti poema van bien d'annos. La fueya na que chegou a manos de la Xana tien data de 1972 (ya chuviói dende nestoncias) peru cumu nel poema se fala de "diecinueve siglos", camientu que D. Máximo fizu'l poema nel annu 1968 momentu nel que cellebramos en Llión los diecinueve sieglos la sua fundación pula Legio VII Gemina. Nun sedría ata deillos annos dimpués que cuna apaición los "contubernia" (cuarteles)  la Legio VI Victrix, adeprendimos que la nuesa ciudá yera un sieglu más vieya purque'l campamentu fou creyáu pula VI Victrix en vuelta de la VII Gemina.

Feicha esta salvedá, solu quieru dicire que'l títulu lu diz tóu:


A LEÓN

Te llevo sobre mí, como se lleva
el corazón y la sangre,
el alma y la conciencia,
como mujer enamorada que me abraza
con cariño de amante y compañera.

Te llevo sobre mí, siempre apresada
con lazos de quimera.
Mi pulso y mi vivir sueñan contigo,
en torno a tu existencia,
hecha de roble y tallo de palmera.

Te llevo sobre mí, apasionado
de tu historia y tu leyenda,
de tu lírico cielo, de tu terruño
fecundado en diecinueve siglos
de andadura romera.

Te llevo sobre mí, siempre gozoso
de ceñirte por tus finos talles,
pues cuando abrazo tu cintura
me fascina la historia de tus calles
y me acerco mejor a tu hermosura.

Tierra de reyes, de santos, de guerreros,
de templos, de hazañas y nobleza.
Perdido estoy por tí, de tus amores
porque adoro el rincón, la encrucijada,
el misterio, la luz y la belleza.


Máximo Cayón Waldaliso

No hay comentarios:

Pregón del I Encuentro de Cultura Tradicional "Valle de Gordón"

La Pola de Gordón, 14 de mayo de 2022 Buenas tardes: Es para mí un gran honor pregonar este I Encuentro de Cultura Tradicional “Valle de...