sábado, septiembre 26, 2009

Llïonpedia, la nuesa llingua n'Internet

La prestixosa axencia d'Estados Xuníos "ALEXA" que mide la popularidá las páxinas d'Internet, sitúa la Llionpedia, ente las 50.000 páxinas gueb más importantes d'Hespaña. Concretamente nel puestu 42.938, lu qu'amuesa un gran ésitu pa una llingua minorizada ya esqueicía cumu ye la llingua de nuesu.

http://www.llinguallionesa.net/ o www.llionpedia.eu

La Llionpedia tien ya más de 15.000 artículos feichos en llingua llïonesa, lu que faz d'eilla la enciclopedia virtual más importante nel dominiu linguístico llïonés. Las cuasi 250.000 visitas, 60 usuarios rexistraos y más de 20.000 páxinas facen d'esta ñiciativa de la Conceyería de Nuevas Teunoloxías y Cultura Llïonesa del Conceyu de Llión, la más importante las desendolcadas pa la promoción la llingua llïonesa ata agora.

Podedes gueyare la nueva completa na sigiente lligazón:

http://www.leonoticias.com/frontend/leonoticias/La-Llionpedia-Crece-vn36621-vst216

La Xana quiere felicitare al Conceyeiru, Abel Uxeniu Pardu, a los sous collaboradores, a los sous usuarias rexistraos, a los visitantes la Llionpedia y a tolos llïoneses pula idega y pul sou desendolque, animandu a tolos qu'entavía nun lo ficionun a visitare la páxina y a collaborare n'eilla.

Cumu vien diciendu dende cuantayá, la Xana ye llïonesista pur ecoloxía, si nun nos presta qu'una especie vexetal ou animal desapaeza ¿cumu vamos consentire que desapaezan la nuesa llingua y la nuesa identidá?

11 comentarios:

Franz dijo...

Como decía Goebbels, "una mentira repetida 1.000 veces se transforma en verdad".

La Llionpedia parece seguir el mismo principio, ¿no?

XanaLlión dijo...

Ye curiosu, solu vos presta falare escontra las cousas que facen los llïoneses. Y nun ye una crítica costrutiva, tolu contrariu.

¿Nun sedrá, pur casu, más propiu de Goebbels lu que faz la Junta Castiella cunos llibros d'hestoria?

Taría bien sintire las vuesas voces escontra esu.

Franz dijo...

Hombre. Si para defenderse de la "manipulación" Castellana sobre León vais los leoneses a tener que manipular tambien, entonces mejor dejarlo como está, ¿no?

En algunos sitios a eso lo llaman dignidad. Dicen que con eso por lo menos se duerme bien y se tiene la conciencia tranquila.

Anónimo dijo...

L'aniciativa de la Llionpedia ye daqué necesariu pa que la llingua llïonesa chege a tolas estayas sociales. La mia norabona pur eillu a quien la promueve y a quienes collaboran. Y la mia norabona a Xana pul sou trabayu na tema la llingua.

Un Leonés encantado con la Llionpedia dijo...

La lengua leonesa necesitaba de un elemento como la Llionpedia para su dignificación. Muchas gracias a sus promotores y a la Xana por la labor de divulgación que están haciendo de la Llingua Llïonesa.

Xurde dijo...

Una gran niciativa de la Conceyería de Cultura Llïonesa y un gran llabor de tolos Llïoneses que pasín a pasín tamos faciendu de Llionpedia'l referente fundamental del nuesu idioma.

Norabona!

El barquero leonés dijo...

Yo no entiendo mucho de estos temas lingüísticos, pero todo lo que sea hacer algo de buena fé por nuestra tierra, me parece bien.

Un Leonés encantado con la Llionpedia dijo...

Pues 15.000 artículos en Lengua Leonesa y una gran cantidad de ellos de calidad. La verdad es que presta ver un artículo sobre Michael Jackson en llingua Llïonesa o sobre Shakespeare. No entiendo savo que sea por envidia o antileonesismo que se pueda criticar un proyecto de esta envergadura. El trabajo que está haciendo Abel Pardo en favor de la lengua leonesa logrando que se estudie en los colegios, que haya un informativo en la televisión, creando la Llionpedia y promoviendo el leonés en documentos oficiales es un hecho histórico para la llingua Llïonesa, para el leonesismo y para León. ¿Y mientras tanto otros políticos y especialmente de la UPL, qué hacen?

Anónimo dijo...

Con too sigui siendo la llingua más fuerte de tol dominiu "llïonés" na rede el "bable asturianu" yá que ta nel puestu 25 de les llingües más completes d'Ubuntu.

Somos la cabecera del dominiu "llïonés", na rede tamién. ¡Y ensin soporte económicu de nayundes!

Anónimo dijo...

¿Yera precisu empuercar la llingua llionesa conos conteníos filonazis de la Llïonpedia?
¿A eso chamades "artículos de calidá"?
Y despuéis nos queixamos del que'l llionesmismu nun miedra. Deixándolo nesas manos...

XanaLlión dijo...

xanallion ha dejado un nuevo comentario en su entrada "Llïonpedia, la nuesa llingua n'Internet":

Pur definición, tolas wikis son enciclupedias llibres y cualisquiera puede camudare los artículos.

L'artículu la Llionpedia nun yera prodixosu dende'l puntu vista lliterariu peru d'esu a tratalu de filunazi...

Danse las tiorías desemeyadas esistentes ensin espresare opinión denguna, asina que...

En cualisquier casu si una llingua puede emporcase pul sen de los artículos escritus n'eilla, el castiellan tien que tare nidiamente emporcau gracias a deillos escritores que niegan cenciellamente l'Holocaustu.

En cuantias a la dinidá de que fala Franz, queríu collaciu, pa falare d'eilla ye precisu conocela y cun sinceridá nun creigu qu'esi seya'l tou casu.

Pregón del I Encuentro de Cultura Tradicional "Valle de Gordón"

La Pola de Gordón, 14 de mayo de 2022 Buenas tardes: Es para mí un gran honor pregonar este I Encuentro de Cultura Tradicional “Valle de...