viernes, julio 03, 2009

Ñaz Llionpedia, Enciclopedia en Llingua Llïonesa

Guei tolos falantes tenemos una buena nueva, Llionpedia, la Enciclopedia en Llingua Llïonesa vien de nacere y nesti sen, la Xana fácese ecu del correyu unviau pul Conceyeiru de Cultura Llïonesa, Abel Pardo, asina cumu de la Nota Prensa de la Conceyería.

¡¡¡REGALAIVOS!!!

Estimaos amigos,

Cumu sabedes, dende la Conceyería de Cultura Llïonesa del Conceyu de Llión venimos trabayandu dende cuantayá en proyeutos pa desenvolvere la nuesa llingua, adeprendésela a la xente y desenrollar elementos que potencien el sou usu. N'ese sen, apresentámosvos la Llionpedia, enciclopedia universal n'onde tolos que conocéis el nuesu idioma podéis alcontrar una fonte d'información, peru tamién un sitiu nel que collaborar editandu artículos, ameyorándulos ou creyándulos.

Pur tou éstu, únviuvos la nota de prensa uficial, esperandu qu'esta nueva ferramienta de la que disponemos los falantes de la Llingua Llïonesa sirva pa que'l nuesu idioma ocupe poucu a poucu'l puestu que merez ente las llingua d'Europa.

Rogánduvos la másima difusión,

Saludos axebriegos,

Abel Pardo Fernández
Conceyeiru de Cultura Llïonesa
Conceyu de Llión

NOTA DE PRENSA

Nace la “Llionpedia” Enciclopedia virtual en Llingua Llïonesa

Ø La Concejalía de Cultura Leonesa que dirige Abel Pardo ha creado una enciclopedia virtual con más de 1.000 artículos en Llingua Llïonesa.
Ø El Concejal Leonesista señala que la Llionpedia es “una herramienta fundamental para consolidar y dignificar la información global en Llingua Llïonesa”.
­
La Lengua Leonesa cuenta desde hoy con una nueva herramienta para su difusión y normalización. Ha nacido la Llionpedia, enciclopedia virtual en Lengua Leonesa en que los usuarios de este idioma pueden leer, editar y ampliar los artículos relacionados con la cultura universal.

Temas como la filosofía, la religión o las matemáticas, autores como Herbert von Karajan, Mozart, Shakespeare o personajes como Enrique VIII, Julio César, Hitler o aspectos relacionados con la biología o la astronomía están presentes en la Llionpedia.

Abel Pardo señala que “para la lengua leonesa existe un antes y un después de la Llionpedia. Es la mayor obra desarrollada en lengua leonesa, la que más información provee, participativa, dinámica, universal y que proyecta a nuestro idioma como una lengua de uso en Internet en el siglo XXI”.

Llionpedia: Software Libre

Otra de las características de la Llionpedia es el uso de software libre, con código GNU abierto que se puede editar, modificar y reproducir por cualquier usuario. Según señala el concejal leonesista “todo el código de la Llionpedia ha sido traducido a la Llingua Llïonesa, por lo que éste es el primer software íntegramente en Llïonés”.

Promoción de León y de la Lengua Leonesa

Unido a los conceptos de la cultura universal, Llionpedia servirá también “para dar a conocer a León y a la lengua leonesa a escala mundial, puesto que los artículos sobre nuestro idioma y sobre la propia Llionpedia estarán presentes en todos los buscadores, proporcionando de esta manera una fuente de información no sólo turística o geográfica, sino también para los propios lingüistas que estudian este idioma”.

Por todo ello, el concejal leonesista anima “a todos los hablantes de lengua leonesa, a los niños que la estudian en los colegios y a los adultos de los cursos de formación a que tomen parte en esta iniciativa y participen activamente en la construcción de una gran enciclopedia en Llingua Llïonesa”.

La página web es: http://www.llinguallionesa.net y www.llionpedia.eu

4 comentarios:

Anónimo dijo...

Mui bona la Llionpedia, a la fin tenemos los Llïoneses una Enciclopedia en Llingua Llïonesa. Yá tán los asturianos y los sous palanganeiros poniendu'l gritu nel cielu purque hai una enciclopedia en Llingua Llïonesa en vuelta d'usare "l'asturiana". Nin somos castellanoloeneses nin falamos asturlleoneses. Somos Llïoneses y falamos la Llingua Llïonesa.

Llïonés dijo...

Las mia felicitaciones tamién a tola xente que fai posible la Llionpedia y que los llïoneses dispongamos d'esta ferramienta de lluxu en favor de la llingua Llïonesa. Mui bona y mui recomendable la visita a www.llinpedia.eu pa tolos que tán pula llingua Llïonesa.

Bien pula Llionpedia dijo...

La Llionpedia tien yá más de 20.000 artículos y sige creciendu. MUi bien pur tola xente que defiende este proxeutu.

Anónimo dijo...

La Lluionpedia cumple un añu superandu los 24.000 artículos http://www.llionpedia.eu

Pregón del I Encuentro de Cultura Tradicional "Valle de Gordón"

La Pola de Gordón, 14 de mayo de 2022 Buenas tardes: Es para mí un gran honor pregonar este I Encuentro de Cultura Tradicional “Valle de...