lunes, junio 18, 2007

LADRAN..... LUEGO CABALGAMOS

Bonas nueites los mieus mozos: Tenemos pautu nel Conceyu de Llión y la Xana tá mui gayoleira. Esti pautu sedría bonu solu pur lleere las cousas que dicen dalgunos pollíticos sucursalistas y pur sentire falare d'autonomía llïonesa nos medios de comunicación hespañoles. ¿Sabedes que la nueva del pautu na ciudá de Llión saliú'n primeira páxina nel "Mundo" edición nacional? Esti foi'l testu anicial:

POLÍTICA / El pacto de León
El PSOE de León pide por escrito segregarse de Castilla y crear la autonomía de León

¿Que vos paez? ¿nun ta mal, verdá?

Las reaiciones de tolos que falan de mapas autonómicos pechados amuesan outra vegada que tóu ye posible anque dalgunos quedrían facenos creyere que tamos condenaos pa siempres a tare nesta "autonosuya".

Nun hai mal que 100 años dure.... asin que segiremos trabayandu pula nuesa autonomía. Ca día que pasa tá mueitu más cerca. Ye'l nuesu dreichu y ye la obligación de tolos vraeiros llïoneses: segire glayandu pur eilla.

Cumu diz una camisetina que cheva la nuesa mocedá: "Nun deixemos morrere los nuesos conceyos, la nuesa llingua, lluchemos pula llibertá del País Llïonés" (Escribulu de memoria y creigu que falta dalgu peru tos conocedes de lu que tou falandu).


Outra entrugina ¿cumu ye posible dicire qu'un alcuerdu municipal nun tien denguna importancia nuna tierra onde cambióu la monarquia pula república nunas elleiciones municipales? You tampoucu vivía'n Abril de 1931 peru fuonun conceyeiros eleutos d'Eibar, Sahagún y Jaca los primeiros en proclamar la República. ¿Sedrá pur esu que tantu'l PP cumu'l PSOE autonómicos tuvionun esas reaiciones escontra l'autonomía llïonesa? Purque, si nun yé posible ¿pur quéi tán tos tan nerviosos? ¿Pur quéi si nun tien importancia denguna, tos falan ensin parare escontra'l llïonesismu? ¿Pur quéi sedrá?

Ye cenciellu, tamos nel buen camín y ¡¡¡VENCEREMOS!!!

Si daquien nun conoz entavía los puntos pollíticos del pautu, copiulos eiquí pala sua información.

ESTIPULACIONES DE CARACTER POLITICO

En el marco del Pacto UPL–PSOE para la gobernabilidad del Ayuntamiento de León en la legislatura 2007-2011, los Grupos Políticos Municipales de la Unión del Pueblo Leonés y el Partido Socialista Obrero Español en el Ayuntamiento de León acuerdan:

PRIMERA.- El gobierno municipal promoverá el reconocimiento de que la existencia del pueblo leonés, uno de los más antiguos de Europa, conformado por una cultura, lengua, historia y señas de identidad propias y diferenciadas, del que la ciudad de León forma parte, le confiere el derecho a decidir cuál es su estatus jurídico dentro de la España de las autonomías.

SEGUNDA.- El gobierno municipal promoverá el reconocimiento de que la Comunidad Autónoma actual, compuesta por el pueblo leonés y el pueblo castellano, no es la que refleja el sentir mayoritario de los ciudadanos leoneses, ni la más adecuada para los intereses de la ciudad de León.

TERCERA.- El gobierno municipal promoverá, desarrollará y promocionará las señas de identidad leonesas, su cultura tradicional, su lengua y su historia, tanto en el marco de la ciudad de León, como en la proyección exterior de la misma.

CUARTA.- El gobierno municipal fomentará el reconocimiento de que el actual marco autonómico no está cerrado, promoviendo cuantas iniciativas se plantee para que se avance hacia la constitución de una Comunidad Autónoma Leonesa.

QUINTA.- El gobierno municipal asumirá el compromiso de que el Ayuntamiento de León incentivará y se comprometerá a asumir el máximo nivel de competencias, especialmente procedentes de la Comunidad Autónoma actual, exigiendo las partidas presupuestarias suficientes para poder desarrollarlas.

SEXTA.- El gobierno municipal fomentará y desarrollará programas de colaboración, especialmente en materias relacionadas con nuestras señas de identidad, con el resto de territorios leoneses, y especialmente con aquellos pertenecientes a las provincias de Zamora, Salamanca y del Distrito de Braganza en Portugal, con cuya capital estamos hermanados.

SEPTIMA.- El gobierno municipal perseguirá la defensa del reconocimiento del marco territorial del Reino de León como NUTS-2 dentro de la Unión Europea al ser el marco más adecuado para nuestros intereses económicos y el que se corresponde con nuestra identidad como pueblo diferenciado.


OCTAVA.- El gobierno municipal promoverá la creación de un órgano de estudio, en el que se invitará a la administración central, para contemplar cuál es la vía que en su día dejó abierta el Tribunal Constitucional para la creación de la Comunidad Autónoma Leonesa.

No hay comentarios:

Pregón del I Encuentro de Cultura Tradicional "Valle de Gordón"

La Pola de Gordón, 14 de mayo de 2022 Buenas tardes: Es para mí un gran honor pregonar este I Encuentro de Cultura Tradicional “Valle de...