jueves, enero 20, 2011

Añu Nuevu, ¿vida nueva?

Esti ye'l títulu'l primer artículu d'esti annu, que'l mieu collaciu Txebe, tamborileru d'El Rebollal, escribióu nel sou bloge. Tá escritu en Palra d'El Rebollal, que ye la variedá llinguística llïonesa que se fala nesa comarca de l'alrodiu de Ciarrodrigu. Cumu ye llóxicu, las quexas de Txebe tien que vere cuna súa comarca peru nun deixa de tenere'l sou aquel que si pur casu camudamos "Ciarrodrigu" pur "Benavente" ou pur "Estorga/La Banneza" la tema l'hospital sedría esautamente la mesma y lu mesmu pa tolas temas tratadas nel artículu.

Ca vegada podemos danos cunta que la situación d'infrastruturas, sanitaria, de proteición del patrimonnu (sin esqueicere la tema la renta per-cápita) ye esautamente la mesma en tol País Llïonés y que camudandu los nomes los pueblos, puede valenos la mesma denuncia pa los problemas de tol territoriu'l País Llïonés.

Vos deixu'l testu prometíu y vosoutros mesmos gueyaréis lu que vos digu:



La gavia que se ha abiertu ena puenti Vaucarrus.
Y mos vienin idiendu que "no pasa ná"...

Estamus nel añu 2011. Atrás quedó el añu 2010, añu nel que Ciarrodrigu metió tóas las bolas nel sacu del bicentenariu mientris se olviaba que, muchu más emportanti qu'esu, es sel parti el Reinu de León (diócesis, fuerus, muralla, repobracionis, títulu de "civitas",...). Ciarrodrigu y la su comarca le debin tó a sel Reinu de León, y al bicentenariu de la invasión de los soldáus de Napoleón no le debemus más que miserias. Peru craru, en esta tierra olviá de la manu de lo divinu y de la manu de lo humanu, lo emportanti no es conocel la nuestra verdaera hestoria, sinu escondela. No es d'estrañal que, con estas bimbris, la nuestra tierra esté comu esté.

Peru, vistu cómu "los nuestrus representantis" han olviáu, adredi, celebral esta parti emportanti de la nuestra hestoria, no está de más seguil recordándula dendi esti rinconinu, asina qu'el añu 2011 seguirá siendu de celebración nel nuestru Reinu de León. ¿Que mos han negáu el 1.100 aniversariu? Pos celebramus el 2011, el 1.101 aniversariu.

De cómu lo "humanu" ha olvíau la nuestra tierra tenemus ejemprus de sobra. En la nuestra comarca seguimus teniendu el hospital a más de 100 km y, encima, entovía hai quien idi que "no jadi falta". La nuestra tierra sigui sin tenel salía a la autovía. Peru los mesmus que idin que no necesitamus hospital idin que tampocu necesitamus llegal rápidu a la autovía. Pa colmu, agora la puenti de Vaucarrus tieni problemas porque, al enllenal la PRESA DE VAUCARRUS pa que no entri el agua en las casas en Ciarrodrigu, la puenti de Vaucarrus áina si quéa pol baju el agua. Y la puenti no está jecha pa aguantal esu, asina que s'está abriendu. Peru los mesmus que idin que no necesitamus hospital, los mesmus que idin que no necesitamus salía a la autovía, idin tamién que no pasa ná. Alreol de la nuestra palra, enos presupuestus de la Junta de Pucela no han desapartáu ni un céntimu pa defendela, violandu asina el estatutu d'autonomía (art. 5.2) y la propia Costitución (art. 3.3). Asina que los mesmus que mos idin que no mos jadi falta el hospital, los mesmus que idin que no mos jadi falta salía a la autovía, los mesmus que idin que no pasa ná en Vaucarrus mos vienin a idil que defiendin la nuestra palra de boquilla, peru que de ayual, si a casu a ajundila más.

¿Y esa genti es la que mos representa? ¿A santu de qué? Porque lo mesmu que jadin con esas cuatru cosinas jadin con tólu demás. ¿Y encima mos tenemus de callal?

No quería acabal esti primel escritu del añu sin recordal que la Tia Gora ya tieni 106 añus, cumpríus el pasáu 4 d'eneru. Estuvu la teli de Ciarrodrigu, salió enos periódicus (jasta de juera de Salamanca), y jasta vinu a grabal Telicincu. ¡¡FELICIDADIS, TIA GORA!! Esu sí, no hai que olvial una cosa. La Tia Gora es especial, única, irrepetibri. Peru no lo es ná más pol tenel 106 añus (que ya es sel especial), sinu pol sel auténtica: pol seguil conas vestimientas tradicionalis, pol seguil tocandu el panderu a esus añus, pol seguil viviendu sóla en cassa,... Y pol seguil ussandu la palra d'El Rebollal.

Y lo mesmu pasa con los nuestrus pueblus: son especialis, peru son especialis no porque se toqui tal o cual estrumentu, ni haiga tal o cual baili, sinu pol tó, TAMIÉN POLA NUESTRA PALRA D'EL REBOLLAL. Si de verdá queremus que los nuestrus pueblus tirin p'alantri, no tenemus d'olvial esu. Y si anguién mos quieri jadel olvial esu, pocu amigu es de la nuestra tierra, pocu amigu es de los nuestrus pueblus, y pocu amigu es de los nuestrus antepasáus.

Pos ná que, anque seamus un añu más viejus, anque haigamus entráu en un añu nuevu, la vida sigui igual: luchandu pola nuestra tierra, anque anguna genti quiera jadel creel lo contrariu (esu sí, se lo crei el que ya está abiertu dendi el principiu a creélsilu).Nusotrus, seguiremus luchandu. FELIZ 2011.

Palra d'El Rebollal

¡¡RESPETU Y OFICIALIDÁ!!

No hay comentarios: