miércoles, julio 28, 2010

El mejor truco del mundo al descubierto

Esi ye'l títulu'l vídiu qu'al trabiés el mieu collaciu Manuel atoupe l'outru día na rede y que vos deixu embaixu.. Nel primer momentu creyí que yera Manuel l'autor peru las cabeiras nuevas que gueyéi son que l'autora ye outra collacia de miéu, ZMerche. En cualisquier casu gracias asgaya a dambos:

Nun creyu que precise comentariu dalu y asperu que vos preste:

9 comentarios:

Anónimo dijo...

En León este "truco" duele, pero en Zamora y Salamanca, la inmensa mayoría, encantaos de la vida.

XanaLlión dijo...

Nun puedu tare d'alcuerdu cun tiéu, collaciu, en Zamora y Salamanca hai mueitu más llïonesismu del que ye prestaría a la Xunta.

La tema ye qu'eillí los sous políticos vendionun la llïonesidá nel mesmu intre la transición y pur eillu tan mueitu más abandonaos a la súa suerte.

A más d'eillu los meyos de (des)comunicación facen el sóu llabor cun mueitu interés pa cumplire aqueillu del "Divide y vencerás".

Nun faigamos el xuegu a la Xunta y aceutemos la separtación de los llïoneses cuna que quieren estrozare'l futuru de nuesu.

OestePURPURA dijo...

Sin animo de que nadie se sienta ofendido sería bueno hacer unas breves aclaraciones.
1. Para exigir a otros ese respeto, y con ello evitar ese olvido, primero nos lo tenemos que exigir a nosotros mismos.
2. Esta claro que los leoneses no son castellanos, pero ¿usamos apropiadamente el termino cuando decimos 'leoneses'?
3. Partiendo de la primera diferencia entre entre la Corona Leonesa (Asturias, Galicia, León y Extremadura) y la región Leonesa (Salamanca, Zamora, León), podemos entender que a los reinos medievales no les denominemos leoneses, pero nadie negará que si lo son las provincias del segundo.
4. Si las provincias son leonesas, porque León es su región (oficialmente León, Reino de León o Región Leonesa), así el gentilicio regional de todos sus habitantes es 'leonés', dado que 'leoneses' son todos ellos.

Así pues sería preciso que todo aquel que además de ser leonés se sienta leonesista y reivindicador de su región empezara a hablar con igual coherencia. Porque lo que pasa es que uno de la provincia norteña habla de León o de leoneses, nunca especifica a que delimitación territorial se refiere. En la mayoría de las ocasiones sólo y exclusivamente se refieren al ámbito provincial, con lo que parece que se les haya olvidado que hay más leoneses fuera de la linea provincial.

Tierra de Campos existe también en la provincia de Zamora. Palomares los hay en Zamora. Cortes leonesas las hubo en Benavente, Zamora, etc. No hay una única universidad leonesa, como tampoco una única catedral leonesa, ni una única capital leonesa, etc. Las comarcas leonesas no sólo existen en el norte de la región, ni tampoco las montañas, ni los parques naturales, ni las diócesis, ni los pendones, ni las procesiones, las romerías, etc.

Es hora de hablar y de ser conscientes del conjunto de la región. Es hora de asumir las señas de identidades que siempre han sido comunes.

Exposición Reino de León
http://www.youtube.com/watch?v=Un0GT5D1L4k

Identidad Regional
http://www.youtube.com/watch?v=8W5sjB9FwYA


¡¡¡Púrpura y plata!!!

XanaLlión dijo...

¿Sabes "Oeste" tou fartuca de qu'ensin ánimu d'ofendere teas tol tiempu cuna tema "la provincia norteña".

Digute pula cabeira vuelta que si nun vou aceutare que la Xunta camude'l mieu nome de LLÏONESA pul de castiellana tampoucu vou aceutare que tu lu camudes pul de "norteña".

Sou llïonesa, pur dúas vueltas y tou bien orgullosa d'eillu y taréi mui agradecía si siges el tou conseyu y amuesas respetu pulos llïoneses de la provincia Llión.

Dicire que cuandu falamos de "Llión" ye xeneralmente pula provincia ye una opinión de tiéu que siempres tas getandu las tres pías al misu. Falamos del País, de la provincia y de la ciudá sigún seya precisu y nun ye prauticu tener de desplicare ca vuelta de que tamos falandu, basta ponere atención nel sen de la frax.

Tamos d'alcuerdu qu'hai comarcas tamién en Zamora y Salamanca (y en tolas provincias hespañolas), qu'hai pendones, y catedrales y outras señas d'identidá llïonesa en Zamora y Salamanca asina que ¿pur quéi nun vas dayes la turra a zamoranos y salamanquinos cunas señas de identidá llïonesas?

¿Pur quéi nun vas diciyes que nun tien de llevare las súas bandeiras provinciales y que ye miyor que lleven la bandeira'l País Llïonés cumu facemos los llïoneses de la provincia de Llión?

¿Pur quéi nun vas desixiyes que ca vuelta que daquien chámeyes castiellanos, reburdien diciendu qu'eillos son llïoneses?

Respetu SI peru tamién para nosoutros.

OestePURPURA dijo...

Sin animo de ofender, resulta que varios ya han contestado a este comentario en otros foros, y unos cuantos lo importante es la provincia de León, y que por esa razón no diferencian entre una cosa y la otra. En su opinión, debido a que el sentimiento leonesista es menor en las provincias de Salamanca y Zamora, deciden luchar por lo seguro.

Por tanto, no hay nada nuevo que muchos no sepamos ya. Que para unos el leonesismo es una suma, cual caja de muñecas rusa en donde lo prioritario va de pequeño a mayor (primero la ciudad, luego la comarca, luego la provincia, y luego si llega, la región). De ahí que el lenguaje de muchos denote esa gradiente de opciones posibles.

Haciendo una comparativa sesgada, los de Barcelona no se consideran más o menos catalanistas que otros. El sentimiento catalista y su movimiento, el catalanismo, es uno, claro y definido. Nadie se confunde al hablar ni comete errores porque una cosa es Cataluña y otra es Barcelona. Por otro lado, aunque en Arán no se sientan como tales, no por ello los dejan de lado, esperando a que ellos sean los que se muevan. Catalanes son todos los que están dentro de los límites de Cataluña. Unos límites que ni más ni menos fueron fijados en 1833, como los de la región leonesa.

Sólo expresamos una opinión: y que es necesario clarificar lo que es leonesismo de lo que no lo es.

Por ti Xana, sabemos que no hay duda, pero, y tal como tu ya te acostumbras a decir, te enseñaron que León era la región. Por eso es necesario ir clarificando los términos, porque sino nunca habrá una clara diferencia entre esas dos entidades e identidades: León regional y León provincial (por no mencionar al León provincial).

Anónimo dijo...

Hola Xanina: soy Yordas, cuantu tiempu ensin falare. Bueno, el asunto es para felicitarte por tu comentario final, pues creo que tienes razón, no deben pedir "perdón" los leoneses de la provincia leonesas por tener el mismo topónimo que nuestra Región. Parece que a algunos les molesta, y aunque también le doy parte de razón a Oeste Púrpura, pues hay mucha gente en León-provincia que sólo se refiere a leoneses a los de la misma, también los hay que saben diferenciar. También es en parte cierto lo que dijo el anónimo del principio, en Salamanca y Zamora "la inmensa mayoría encantados...", yo opino que hay una parte importante, ya te lo comenté más de una vez, pero bueno, leoneses son, otra cosa es que no lo sepan. Esto me va a pesar, pues a alguno no le gustará (pienso ahora en una compi salmantina que tuve hace años, que siempre se denominó castellana). Pero como ya dije otras veces, para eso están las urnas y deberían estar los referéndum que tanto nos prometieron al inventar el tema autonómico, y que luego de lo dicho nada, y en ese caso a respetar lo que diga el pueblo (zamorano , .... o leonés o lo que sea,... pero si decidimos ser lo que realmente somos, Leoneses, que nos dejen de una vez serlo).

XanaLlión dijo...

Vamos vere "Oeste", you nun digu que nun hai llïoneses de la provincia Llión que falan solu de la provincia ente outras cousas purque nun saben que Zamora ya Salamanca tamién son Llión.

La tema ye que la ESO fizu mueitos analfabetos y los guahes tien de dir deprendios de casa.

Peru nun tien sen dengunu sere tan desixenti cunos llïoneses la provincia Llión cuandu hai deillos llïoneses de las provincias de Zamora y Salamanca que nun solu dicen que son castiellanos (y nun solu xenti de la ESO sinon tamién xenti de la mía quinta !!!) y a más d'eillu son mui irrespetuosos cunos llïoneses.

Recomiéndute dare una vueltina pula lligazón darréu y pula páxina de la que fala, nun séi quéi diran agora purque van deillos tiempos que m'esborriéi d'eilla. Nun tengu salú pa tare perdiendu'l tiempu cun xente qu'ensin formación llinguística dala invéntase'l llinguax "zamorano" pur nun aceutare que las "palabras raras" que dicen dende que yeran nuevines son "llïonesas".

Anónimo dijo...

Pues yo soy zamorano y lucho por mi autonomía leonesa y, como yo hay mucha gente que piensa igual. En Zamora el concepto Castilla y León NO está, ni estará nunca arraigado en sus gentes.

Anónimo dijo...

Pues yo soy zamorano y lucho por mi autonomía leonesa y como yo hay mucha gente que piensa igual. En Zamora el concepto Castilla y León NO está, ni estará nunca arraigado en sus gentes.

Pregón del I Encuentro de Cultura Tradicional "Valle de Gordón"

La Pola de Gordón, 14 de mayo de 2022 Buenas tardes: Es para mí un gran honor pregonar este I Encuentro de Cultura Tradicional “Valle de...