viernes, diciembre 18, 2009

¡Llión ensin Castiella!

Nestas cabeiras datas, paez que dalgunos nun tien outra cousa de más proveitu que facere que falare de "referendum al estilo de los catalanes", esu si, ensin dicire nidiamente que los referenda catalanas son pula independencia y esti sedría pula autonomía, lu que quier dicire que nun tien que vere un res l'unu conos outros.

Al carru, nun tardóu en sumase l'Alcalde de Llión el "psociolisto" que solu fala d'autonoía uniprovincial cuandu trata de ganayes unos votines a los sous socios d'UPL y nesti intre, cavila la Xana ¿sedrá'l referendum pula autonomía'l País Llïonés, sedrá pula autonomía la provincia Llión, sedrá pula autonomía la ciudá de Llión ou sedrá, quiciabes, pula autonomía d'Ordoñu II?

La Xana tá nidiamente escontra un referendum pulas razones darreú:
  • Tendría que tare mui nidiu que l'autonomía ye pa la rexón hestórica qu'esistía en 1978, Avientu y 6, cuandu s'aprobóu la Costitución Hespañola y que tá formada pulas provincias de Zamora, Salamanca y Llión.
  • Sedría precisa una infracadarma curiosa (que nun hai) pa facere referenda en tolas fasteiras del Reinu.
  • Facere un referendum non vinculante ye lu mesmu que brindare al sol. Nun sirve pa nada.
  • El feichu de sere "non vinculante" faría que la motivación la xente disminuyera al mesmu tiempu que la participación.
  • Pa finare, la razón más prencipal. Si van alreor 27 años nun se fizu un referendum pa metenos nel "bodriu" ¿pur quéi tenemos de facere una consulta pa salire del Enxendru? (Los deseyos los llïoneses taban bien nidios na encuesta rializada pula Diputación, la elleición "cun Castiella" taba pur trás de tolas outras posibilidaes, que yeran nesti orden: 1º Cun Zamora y Salamanca, 2º La provincia Llión, 3º Cun Asturias, 4º Cun Gallicia, 5º Cun Santander y 6º y cabeiru Cun Castiella).
Estos días sentí dicire que "Llión nun ye Catalunya". Ye verdá, peru la cimeira desemeyanza ente dambas rexones ou nacionalidaes ye qu'en Catalunya tien políticos que defienden la súa tierra (nel bien entendido que mesmu pa "distraer dalgunas prebendas" ye miyor si la túa tierra tá en buena situación cun buena renta per cápita mientas qu'en Llión los políticos (en xeneral, siempres hai esceiciones que son, esu, cenciellamente esceiciones) defienden la súa carteira sigiendu aqueilla másima de "pan pa guei y fame pa mañana". ¿Nun vos paez triste que seyan probes ata pa desixire?

La Xana tá fartuca de la xente que primeiru fala y llueu cavila. Taría bien qu'entamaran facelu a l'inversa. Dalgunas idegas cargalas el diañu y enantes d'espresalas hai que tenere mui nidia tola estratexa pa chevalu a buen puertu. Dicire cualisquiera cousa pur salire "nos papeles" nun ye la miyor idega pa prestixare una siglas, guapas cumu poucas, que ca vuelta tan perdiendu adesiones pula mor los sucesivos dirixentes que nun son quienes a defendelas, prestixalas y trabayare pur eillas.

Pa finare deixuvos eiquí una cancioncina que me presta mueitu y que'l collaciu "Boxes" colgóu en "goear".

¡¡¡QUE VOS PRESTE!!!

10 comentarios:

Asturies sola dijo...

¡¡¡Dios mos llibre!!! Los Asturianos nun queremos cargar con una de les provincies más probes, más atrasaes económica y socialmente, y más avieyaes d'España (Yá como autonomía tamos ente les más avieyaes, xunto a Galicia).

Asturies yá tien la so crisis industrial, si pa encima tenemos otra provincia más entás más atrasada... Non.

Amás Llión ye social y politicamente muncho más conservador qu'Asturies, nun sedría bono pal restu d'Asturies tener a Llión como sociu autonómicu.

Llión sólo, con Galicia, Santander o Castiella; por favor, non con Asturies. Llión ye la fea'l baille; naide quier tar con ella.

El barquero leonés dijo...

Eso es, ellos nos robaron la libertad, y de la misma manera que lo hicieron, que nos la devuelvan. ¿En qué ley está escrito, que hay que pedir permiso al ladrón, para recuperar lo que te ha quitado?.

XanaLlión dijo...

Home "Asturies sola" nun séi onde alcuentras que los llïoneses temos pula autonomía conxunta cun Asturias.

Nos datos que deixéi l'autonomía cun Asturias yera la terceira posibilidá y dende nestoncias cuasi tolos llïoneses tamos fartucos del presidente Areces que solu tien una idega, estrozare la nuesa montaña cuna llínia Sama-Velilla, nun séi cun quéi oxetivu purque dicire que los ciclos combinaos n'Asturies creyarán emplegu y riqueza ye mentire ensin vergoña denguna.

¡Ah! y esu de que somos una provincia probe diraslu tu ensin tare mui enterau. Somos una provincia emprobecía pula mor la situación autonómica peru pues tare ciertu que nun ye pur caridá que Castiella tien tantu interés en que Llión tea na Autonomía de Castiella y Llión.

Asina que sedremos feos peru dalgu tien l'augua cuandu la bendicen.

En cualisquier casu miyor feu que babayu.

Anónimo dijo...

Pues como seas babaya y fea, yá me contarás Xana.

XanaLlión dijo...

Home, Anónimu, pa nos, llïoneses, ye mueitu abegosu sere babayos, esu deixámoslu pa outros que, pur dalgu, chevan la fama ¿non?

Anónimo dijo...

Autonomia con leon?????? jajaja NON! que os Galegos non queremos isto para a nosa terra!

XanaLlión dijo...

Home, galegu, nun taría mal que lleyeses bien la nueva, vosoutros yérais la cuarta posibilidá.

A más d'eillu nun m'alcuerdu los porcentaxes peru la mayoría taba repartía ente'l País Llïonés (ou seya cun Zamora y Salamanca) ou l'autonomía uniprovincial, creigu que'l resto posibilidades taba alreor del 20% repartíu ente cuatru asina que nun creigu que puedas facete ilusiones.

Anónimo dijo...

Para Xana: el tema de hacer una consulta, que no referéndum, ya que éste sería algo oficial y realizado por instituciones, y en este caso creo que si se quiere copiar en algo el tema catalán, debería gestionarse por los partidos leonesistas, UPL principalmente, y las asociaciones regionalistas integradas en Comunidad Leonesa.es, si están de acuerdo. El tema de preguntar a los leoneses si están a favor de sacar a su región de la comunidad autónoma en la que está actualmente, serviría para darles en la cabeza y en la boca a muchos políticos leoneses y a todos los castellanos que siempre nos machacan con que upl saca tanto por ciento, tiene dos procuradores, el resto de los proc.leoneses votan a favor del Estatuto, etc etc etc. Pondría a León de nuevo en el mapa de las noticias y eso creo que es bueno. Referente a lo que indicas de cómo sería la pregunta, creo que no es del todo correcta tu apreciación: sí debería preguntarse en las tres provincias, eso sí, pero dejando claro que sí en una de ellas sale una mayoría a favor de la desvinculación de Castilla, debería tomarse como referencia regional leonesa; vamos, hablando en plata, en Zamora y Salmanca sigo creyendo que el autonomismo leonés no tiene nada qué hacer, sigue siendo mayoritario el quedarse en Castilla, pero en la provincia leonesa mal que os pese, es dónde está el sentimiento leonesista y debemos luchar por ello, en eso sí tiene razón el alcalde del psoe. No es que debamos declinar la reivindicación del país leonés, pero hay que ser realistas y empezar por el "león solo " de hace dos décadas y luego seguir avanzando.
Para el anónimo asturiano: no te preocupes que con Asturias no hay organización que defienda esa unión, son datos de encuestas, y es que entonces cuándo se hizo , la gente leonesa ya veía que mayoritariamente los políticos nos iban a castellanizar y ´cómo opción ´más anticastellana, después logicamente de reivindicar las leonesas (país leonés o uniprovincial) , pues la gente prefería unirse a Asturias que con Castilla, no es nada personal, como decía el sabio. (firma YORDAS)

XanaLlión dijo...

Hola Yordas:

Gracias por tus comentarios, sabes que en muchas cosas coincidimos pero sobre este tema del referendum hay
varias cosinas que me gustaría puntualizar:

En primer lugar, ComunidadLeonesa.ES es una Coordinadora de Asociaciones Culturales, no de "asociaciones regionalistas". Entre los socios de las diferentes asociaciones hay personas afiliadas a UPL, al PREPAL, a UPS, al PSOE y al PP (por lo menos que a mi me consten y supongo que habrá afiliados de algún otro partido) y personas que, como yo, nunca hemos estado afiliados a ningún partido aunque, evidentemente, tenemos nuestras ideas políticas. Y tanto entre afiliados a partidos como entre no afiliados los hay regionalistas y nacionalistas y, supongo, que también puede haber españolistas e independentistas.

En cuanto a lo de "primero León solo" sigo diciendo que eso ha sido lo más nefasto para la reivindicación leonesa ya que, ha contribuído a abandonar en brazos de Castilla a muchos zamoranos y salmantinos. Volver a dicha petición de "mínimos" solo servirá para dar la "estocada definitiva" a nuestras aspiraciones.

Anónimo dijo...

(Yordas dice:) perdona Xanina pero igual me expliqué mal. No digo que no al regionalismo o nacionalismo de toda la región Leonesa, o sea, Za-Sa-Le, pero lo que os quiero indicar es que un hipotético resultado de un referéndum o consulta a secas en las tres provincias, que no fuera positivo en una o dos de ellas, no debe servir para dar carpetazo al leonesismo, sino para dar un empujón definitivo a la construcción del país leonés que queremos todos y todas; si hay que empezar por León o por león y Zamora, okey, adelante, pero que no nos ninguneen porque a lo peor alguna provincia se descuelga ¿ o es que no nos acordamos, no se acuerdan los políticos del referéndum de Andalucía, cuando sólo se aprobó por la mayoría de los votantes en 5 ó 6 provincias y el estatuto salió igual? ¿y qué decir del último ref.del estatut catalán, sólo votado por el 40 y poco por ciento del electorado y está vigente? a eso me refiero, hay que promover iniciativas y coger lo bueno que salga en una o en las provincias leonesas que sean, pero todos unidos. Un abrazo y feliz 2010, milciento aniversario del Reino Leonés.

Pregón del I Encuentro de Cultura Tradicional "Valle de Gordón"

La Pola de Gordón, 14 de mayo de 2022 Buenas tardes: Es para mí un gran honor pregonar este I Encuentro de Cultura Tradicional “Valle de...