martes, agosto 29, 2006

Fin de selmana de "manifas"

El vienres, Agostu y 25, la xana fue de "manifa" a Cistierna. La montaña oriental llïonesa tien un serviciu d'ambulancias PERGUAPU, sobretudo polas nueites cuandu una ambulancia, ensin médicu y ensin ATS, atiende a 15.000 llïoneses (a más de los turistas nel branu) con distancias de más de 150 kms en dalgunos casos y con carreteras que más paicen "montañas rusas" que vraeiras infracadarmas del sieglu XXI.

Sigún dalgunus ye un servicio "normal" porquéi'l poucu presonal qu'habita la montaña nun da pa tenere meyor serviciu. Nun fai falta que vos diga onde viven los que dices tales cousas. ¡Xustu! ¡en Pucela! ¿comu ye posible qu'hayais devinau la rimpuesta?

El sábadu, Agostu y 26, tocaba dir a Peque, na provincia Zamora, onde un "chiquilicuatre" con tiesta borricu, quié que s'istale un cimiteriu nuclear. ¡PAIS LLÏONÉS ANTINUCLEAR!

Pudienun gueyase banderas asgaya del Reinu de Llïon porquéi cuasi tres cuartas partes de l'asistencia yera de la nuesa provincia (a más de dos rodeas colgadas d'un palu, ye bien curiosu sacalas d'esa guisa, na mía cá deixanse na trébede peru ¡hai gustos pa too!)

Lu que la xana nun chega pescanciare ye'l cuidau que tien los cámaras la TV por nun sacare las nuesas banderas nas semeyas. Tantu'n Cistierna comu'n Peque ficienun "dibuxines" por nun sacanos ¿de quéi tien mieu? ¿Ye que la nuesa bandera ye subersiva?

Estu face pensare a la xana na "manifa" de Xunu y 3. Denguna nueva sobre la mesma nos medios de comunicación nacionales ¿Por quéi? Sigún ICAL yéramos 5.000 llïoneses y nun creigu que nos regalase un solu manifestante ¿Nun ye importante que dimpues 23 años de colonización castiellana, sigamos pidiendu la nuesa autonomía? ¿Nun dixen siempres "qu'en ausencia de violencia" pue falase de too? ¿Quiciabes debemos pensare que ye pola ausencia de violencia que nun tenemos dreichu a salire nas nuevas?

La Sanidá ye propria'l tercer mundu, tratan de enterranos en cimiterios nucleares, robannos l'augua del Esla (hai un proyeutu de facere una gran presa'n Villalón pa regare toa la provincia Pucela) y por cima too estu niegannos fasta'l mesmu nombre y falannos de "solidaridá" ¿dende cuandu ye'l probe quien tie que sere solidariu col ricu?

¡POLA NUESA IDENTIDÁ, LA NUESA CULTURA Y LA NUESA LLINGUA!
¡¡¡AUTONOMIA LLÏONESA YÁ!!!

4 comentarios:

Anónimo dijo...

Hola Xana: soy Yordas (Tierra Sagrada en celta de Vadinia-Riaño), el pico que mira con horror el agua que le rodea fruto de la ignominia de los políticos y capitalistas que anteponen los intereses de las eléctricas y los regantes castellanos al medio ambiente y el respeto a la identidad de nuestra Montaña.
Bueno, después de este despacho, te paso a comentar que en efecto es increíble como en las TVs nunca salen o muy pocas las banderas de León.
Aprovechando esto, te quería preguntar si al final hubo concentración o manifa el 27 de Agosto en Sto.Domingo León, porque fue un tema muy comentado en los foros leonesistas estas pasadas semanas, y como vivo en la Galicia,fuera de nuestra querida Tierra, y en los medios de comunicación nunca se habla de estos temas o casi nada (tanto de aquí, como en los de León) pues eso, que me quedé sin saber nada. Lo que sí vi es que en la sesión de rebuznos del Herrera en Benavides, hubo banderas leonesas, pero claro, sacadas de lejos y no se habla del tema en ningún lado. ¿Se le pitó y hubo consignas por la autonomía? Dime algo, tú que eres una xana mágica como todas las hadas astures y puedes estar y ver todo en todos los lados.
Un abrazo.

Xana dijo...

Bonas Yordas:

Efeutivamente ye milagrosu lu que facen las TV's por nun sacare las nuesas nuevas y las nuesas banderas.

Anque sou xana, paez que las vacancias amenorgaron las mias facultaes (jajaja) porque nun séi lu que pasóu en Agosto y 27.

Falose asgaya nos foros llïonesistas peru naide supo de onde saliú la nueva y tampouco hubo convocatoria fuera de internet.

De Benavides tou na mesma situación, gueyéi por internet dalguna chamada pa dire pitare Herrera peru nun séi lu que pasóu.

El fin de selmana tuve'n Cistierna y Peque (comu ya dixe) y nun pude dire a toas partes.

Si quies falare d'estos y outros temas pues mandame un correyu lletrónicu a xanallion@gmail.com

¡¡¡AUTONOMÍA LLÏONESA YA!!!

Anónimo dijo...

Vale, te mandaré un correo en cuanto tenga un rato; ahora quiero pasarte un comentario referido al estreno de Alatriste: ya sabes que a Vigo Mortenssen le llueven desde León todo tipo de agasajos y reconocimientos por la difusión de nuestra tierra y de la Montaña del Curueño sobre todo, bueno, pues a cuento de eso, mañana va a León al estreno mundial de la película, pero el preestreno es hoy en Madrid. Va la creme de la creme de intelectuales y políticos, incluido el leonés ??¿¿ Zapatero, que mira por donde,siendo de León como proclama va al estreno a Madrid pero no acudirá mañana a León, lógico, para no escuchar pitos y gaitas, y para no quedar en ridículo frente al actor neoyorkino, más leonesista que nuestro ínclito presi.
Un saludo, pásalo.

Anónimo dijo...

Hola!

Perbuena la crónica.

Ñorabona y a siguir defendiendu'l pueblu llïonés comu fasta agora ;)

La Junta nun va silenciar lus nuesus glayíus: PAÍS LLÏONÉS LLIBRE!!!!!!!!!

Pregón del I Encuentro de Cultura Tradicional "Valle de Gordón"

La Pola de Gordón, 14 de mayo de 2022 Buenas tardes: Es para mí un gran honor pregonar este I Encuentro de Cultura Tradicional “Valle de...