miércoles, septiembre 30, 2009

Música Llïonesa

Guei, la Xana tien ganas de candanga y va falaivos de música feicha en Llión. Nuevas de Pandetrave y musica de Gandalf y SOG. ¡¡¡Que vos preste!!!:

El domingu, Outubre y 4, nel que la ciudá de Llión cellebra'l patron la diócesis de Llión, Santu Fruela, a las 13,00 houras, na Plaza Mayor, autuará'l grupo de Folk Llïonés Pandetrave.

Pandetrave

Cumu sabedes, nas fiestas de Saxuan na ciudá de Llión, recuperóuse'l Festival Celta nel que, amas las autuaciones d'Awen Magic Land, Los gatos del Fornu, Beoga y Fred Morrison, pudimos sentire y bailare la música los astorganos Gandalf.

Pa la Xana, ensin dulbia denguna fou lu miyor de las fiestas y aspera que'l annu viniente siga'l Festival Celta y podamos sintire outra vuelta a Gandalf.

Mientas chega la prosima autuación, podedes sintire una parte piqueña de la tema Pumpkin's Fancy del sou nuevu discu "Con_fusión" nel sigiente vidiu.



Y nun pueu resistime a deixaros outra canción de Gandalf que se chama "La Xana blanca" ¿pur quéi sedrá?



Y, pa finare, eiquí vos deixu outru piqueñu vídiu d'un ensayu de SOG

5 comentarios:

Azafrán dijo...

¡Pero estos es música gallega hecha en León! ¡Dónde está la música Leonesa! (perdón Llïonesa)

Bueno lo buscaré por la llionpedia (Ains, no que no soy un "buen leonés")

Anónimo dijo...

Un sofitu a la música llïonesa:

http://na-lluna.nireblog.com/post/2009/10/01/camin-de-cantares-en-llion-y-zamora

CAMIN DE CANTARES EN LLION Y ZAMORA

El sábadu 3 d'ochobre, a la una de la tarde, Camín de cantares vuelve a la programación de la Televisión del Principáu d'Asturies (TPA). La serie producida por Ámbitu Audiovisual, dirixida por Ramón Lluís Bande y inspirada nel Archivu de la Tradición Oral de Xosé Antón Fernández Ambás -que conduz caún de los capítulos- llega a la sesta temporada convertida nún de los mayores éxitos d'audiencia de la canal autonómica y considerada unánimemente como ún de los cumales de la cultura del país nestos últimos años. En llinies xenerales, la serie mantiénse fiel a lo que yá conocen los espectadores, polo menos no que tien que ver cola estructura: los capítulos -trece en total- van siguir la mesma estructura tripartita qu'inclúi una entrevista d'Ambás con cada informante, una interpretación de dellos cantares tradicionales al cargu d'estos y una reellaboración d'úna d'eses mesmes canciones fecha por un grupu asturianu del momentu. Sicasí, ello nun quier dicir que la temporada nueva venga ensin novedaes no que tien que ver col conteníu. Y ye que, pela primer vez, en dellos capítulos la serie dexa atrás les fronteres d'Asturies p'averase a los territorios de Llión y Zamora.

El primer episodiu d'esta temporada tien como protagonistes a cuatro hermanes de Cortes (Quirós) -Presentina, Isolina, Teresa y Josefa-, que van protagonizar un episodiu centráu na pandereta y la voz y que van ver una de les pieces qu'interpreten reellaborada -como ye tradición en cada estrena de ciclu de Camín de cantares- pol grupu Tuenda, que lidera'l mesmu Ambás. Sicasí, la principal novedá tien que ver, como diz el director, Ramón Lluís Bande, con que «ye la primer vez que la serie sal de los límites alministrativos d'Asturies pa grabar capítulos n'otros territorios de la mesma área cultural, como Llión o Senabria, en Zamora». Bande esplica qu'ésa «yera una idea que teníemos na cabeza yá dende la primer temporada, porque más allá de les fronteres alministratives actuales del país lo que nos interesaba yera facer un retratu lo más exactu posible de la nuestra cultura popular, que, como bien se sabe, nun entiende de rayes polítiques». «La música tradicional de Llión, Senabria o Miranda del Douro», añade, «tien tanto que ver cola nuestra identidá cultural colectiva como la de Cangas, Grau o Llangréu. Entendemos que ye mui interesante pa los espectadores asturianos ver esta realidá y reconocese culturalmente nella».

Les Noticies.com

llenguaddicta dijo...

Molt bonica la cançó, Xana. Feia temps que no entrava al teu blog (i és que el dia no té prou hores per a tot!).

¿Has sentit la cançó en euskera i català que tinc penjada al blog? Algun dia a la gent deixarà de sonar-li estrany que diguem que a Espanya es parlen més de 10 llengües.

Una abraçada.

XanaLlión dijo...

Gracias asgaya Llenguaddicta pul comentariuy y pula visita.

Pescanciu perfeutamente'l problema'l tiempu, ye lu mesmu que m'asucede.

Préstame dicire que me fai falta un día de 72 houras.

Tou nidiamente d'alcuerdu cun tieu subre las llinguas d'Hespaña peru siempres habrá fatos diciendu babayadas y sintienduse, na sua inorancia, superiores al restu'l mundu.

Beisines

XanaLlión dijo...

Gracias asgaya "Anónimu" pulas nuevas subre'l Camín de Cantares dedicau a la música de Llión y de Zamora.

En cuantias a "Azafran" tengu una entrugina ¿d'onde sacas que ye música gallega?

Y una piquiñina alvertencia, ye la cabeira vuelta qu'espublizu un comentariu cuasiracista, nun vou tolerare que daquien reparta títulos de "buenos y malos" llïoneses asina qu'esperu "Azafran" que nun sigas pur esi camín.

Pregón del I Encuentro de Cultura Tradicional "Valle de Gordón"

La Pola de Gordón, 14 de mayo de 2022 Buenas tardes: Es para mí un gran honor pregonar este I Encuentro de Cultura Tradicional “Valle de...